Alla inlägg under oktober 2012

Av Josefine Karlsson - 24 oktober 2012 20:04

Här är ett litet tips om en app, den heter Noom och är en träningsapp. Den är helt fantastisk!!! Den har inbyggd stegräknare, kosttips och om man vill gå ner i vikt så berättaren hur mycket man ska gå ner i veckan för att nå sitt personliga mål.

Jag rekomenderar den till alla även fast man inte vill eller behöver gå ner i vikt!!

 

Ha det bra nu...  

Av Josefine Karlsson - 23 oktober 2012 22:49

Är så jävla besviken på mig själv!! Skulle ut och gått i eftermiddags men "orkade inte ", men får väll va glad över 35 minuterspromenaden i morse...
Idag har jag nästan bara jobbat No men också lite SO, har uppdrag i non att göra en planch med fakta om saker som handlar om ånga och i so blir det en podcast, såå taggad!!!!!
Vill sova nu, puss och kram

Glöm inte halloween nästa vecka!!

Av Josefine Karlsson - 22 oktober 2012 22:41

Orkar inte blogga, är såå trött men lite bilder får ni...

Av Josefine Karlsson - 22 oktober 2012 15:28

Hej Hej! Är nu på bussen, har haft en slitig dag. Vakna kl 6.30 och gick ut och tog en promenad då på 20 minuter, duktig duktig tjej. Tog en dusch och fixa mig+åt lite frukost. Har nu haft idrott och är påväg med bussen till stallet och ska rida!!! Vill nog ha Cenna eller Stella :).
Nu får ni ha en fortsatt trevlig dag!!

Kanske ska ta en promenad imorgon förbi hunddagiset, I like the idea.
+imorn kommer kompisarna som haft studiedag, Anna, Hanna och Tuva!!!

Av Josefine Karlsson - 21 oktober 2012 10:56

Nu hällsar vi vår sissta helgdag kommen och en veckas arbete för sen blir det lov till alla sköna! Naj det är inte så jag ska uttrycka mig haha... Utan mer så här, ta vara på din sissta dag nu och jobba som fan, sen är det lov!!

Jag tänkte ge er lite tips på kläder som är inne nu i höst, och som kommer fungera sen i vår och delar av sommaren...

 

Höstens färger är de lite murriga och mysiga som t.ex mörkare blå, gröna och grå färger men öven vinrött. Att t.ex ha en svart klänning med några örhängen eller svarta solglasögon med ett fint rött läppstift är ursnyggt! (och rött läppstift gör så ens tänder ser vitare ut)

 

Att fixa det rätta sminket kan vara svårt men ta gärna lite sotade ögon eller rött läppstift och du kommer hålla koll på det mesta. Vill du gå ett snäpp högre så kan du markera ögonbrynen med penna eller skugga, men glöm inte ta någon färg som matchar din hårfärg. Jag brukar färga mina ögonbryn och sedan markera dem där de inte är lika mycket färgade.

Här är några olika exempel på hur du kan stayla plaggen och acessoarerna ovanför...

          

Ha det så bra, ska städa lite nu för ska nämligen ha gäster ikväll och är lite stökigt i rummet...

Av Josefine Karlsson - 20 oktober 2012 13:15

...till I will met You my little boy!!!

Av Josefine Karlsson - 19 oktober 2012 23:01

...is me, no just joiking!!
Hej Hej på er. Tänkte skriva ett blogginlägg igår i sängen men glömde helt bort det!! Sorry for that...
Min dag har varit super, hjälpte till att klippa hundar och gå ut med dem. Fick Hugo och han var jättesnäll att gå med men var lite sorgsen sissta promenaden...
Jag har så klart ridit idag och fick sköthästen Stella som verkade något sur för jag knappt varit där...
Igår var jag på mälarhöjdensridskola och red en häst som heter Zudden och det gick bra men det var något kallt bara...
Ska lägga mig och läsa nu, boken handlar om Cesar Millans (hundprataren på 7:an) filosofier om hur man lär hundar saker och ting utan att hetsa upp sig...
Snart ska jag till mitt kära Gotland!!!

Av Josefine Karlsson - 17 oktober 2012 12:03

Chillar i en hundsoffa på dagiset med Alice! Har precis ätit lunch. Nu kom Molly in genom dörren och förbereder mig på BUS!!!
ha det bra

SÖK I BLOGGEN

TRANSLATE

OM JOSSIES

Hej! Jag heter Josefine (Franzich) Karlsson och är 14 år. Jag bor i södra Stockholm med min mamma, papppa och brosha men också min lilla "råtta" till marsvin Karlsson.
Min blogg kommer handla om mode, musik, resor men också andra saker som handlar handla

ANNONSER

SENASTE INLÄGGEN

ARKIV

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

KATEGORIER

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards